Saturday, November 2, 2019

NCB385

     K 8-bitom som sa od stredoškolských čias (PMD85-2) vrátil až keď som narazil na stránke nostalcomp.cz (vtedy ešte fungujúcej) na článok o jednodoskáči NCB85.
Jeho autor Roman Fulek, mi poslal dosku a výrazne mi pomohol cennými radami. To už bola na svete NCB85v2. Prvotný zámer bol na NCB85 prevádzkovať len Dunfieldov monitor MON85, upravený Romanom Bórikom a testovať jednoduché programy v assembleri. Vôbec som nepočítal s implementovaním CP/M, o ktorom som dovtedy len niečo málo čítal v knihe od J. Starého, Mikropočítač a jeho programování. Medzitým  Roman Bórik implementoval na NCB85 CP/M...a bolo vymaľované.

    Názov NCB385 je odvodený zo skrine, do ktorej som vstaval NCB85. Bola to stará 386,
z ktorej som využil okrem skrine aj zdroj.
NCB385 frčí na CP/M 2.2 a mám ho na stole na "bežné používanie" :) Samotný počítač pozostáva z dosiek NCB85v2 a NCD85 + 2 x 3,5" floppy. Zobrazovanie som realizoval ASCII terminálom s upraveným software podľa Romana F. lebo v pôvodnej verzii terminál neposkytoval rozlíšenie 80x24 znakov na video výstupe. Prvý popis NCB385 vyšiel tu lebo môj blog vznikol až neskôr. (na podnet Romana F.).






Spočiatku som používal na komunikáciu s NCB385 PC+hyperterminál tak som vyviedol
na zadnú stenu sériový port 8251 (čierny cannon) potom pribudol Geoff terminál (modrý cannon). Ak potrebujem z PC nahrať súbory cez XMODEM do NCB385 zapojím sa do
čierneho cannonu, v bežnom režime (s Geoffom) mám oba konektory prepojené krátkym kríženým (piny 2 - 3) káblom.

Keďže PC klávesnica mi k CP/M mašinke prišla moc moderná, nahradil som ju klávesnicou Consul 262.5 zo Zbrojovky Brno. Celkovo majú Consul klávesnice pre mňa krásne-svojský zvuk pri stláčaní kláves, obzvlášť modely so snímačmi MH3SS2.
Úpravu popíšem v samostatnom článku.


V pláne je aj výmena použitého ASCII terminálu za niečo staršie :-).


   

No comments:

Post a Comment